-

10 Adımda SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır?

 

SEO Uyumlu İçerik

SEO uyumlu içerik ya da makale hazırlamak, daha büyük bir kitleye ulaşabilmek açısından çok önemlidir. Arama motoru optimizasyonuna uygun bir şekilde içerik hazırlamak için öncelikle içeriğin SEO uyumlu içerik nedir sorusunun yanıtını bilmek gerekir. Ayrıca arama motoru optimizasyonu hakkında bilgi sahibi de olunmalıdır. Bu nedenle ilk olarak SEO nedir sorusuyla başlayabiliriz.

SEO Nedir?

Search Engine Optimization kelimelerinin kısaltılmış hali, SEO olarak ifade edilmektedir. Türkçe'ye arama motoru optimizasyonu olarak çevrilebilen bu terim; web sitelerinin Google, Yandex gibi arama motorlarından daha görünebilir hâle gelmeleri açısından ilk sıralara çıkması için yürütülen bütün çalışmaları kapsar. SEO çalışmalarının iki kapsamda değerlendirilebilmesi mümkündür. Bunlar;

  •         Site İçi SEO
  •         Site Dışı SEO

Site içi SEO web sitenin kendisiyle, yani içerikleri, yazılımı ve tasarımı vb. gibi unsurlarıyla ilgilidir. Bu kapsamda yürütülen SEO çalışmaları, site içi SEO grubunda değerlendirilir. 

Site dışı SEO ise web sitesinin dışında gerçekleştirilen, sosyal medya, link çalışmaları vb. unsurlarla dış kaynaklardan trafik kazandıran çalışmalar olarak tanımlanabilir. 

Arama motoru optimizasyonu; günümüzde hemen her firmanın dijitalleşmeye başlamasıyla birlikte popüler olmuş kavramlardan birisidir. Rekabet içerisinde olan web site sahiplerini ön plana çıkaran çalışmalar bütününe arama motoru optimizasyonu adı veriliyor. 

SEO uyumlu içerik nasıl yazılır sorusundan önce arama motorlarının algoritmalarını tanımak önemlidir. Arama motorlarının algoritmalarına uygun içerikler üretmek, SEO anlamında yapılabilecek en önemli işlerin başında geliyor.

Tahmin edileceği üzere günümüzde en sık kullanılan arama motoru Google’dır. Google’da arama terimleri ile birlikte sitenizin üst sıralarda gözükmesini istiyorsanız, web sitesinin her anlamda SEO uyumlu hale getirilmesi gerekmektedir. Bunun için sayfa içi ve sayfa dışı arama motoru optimizasyonu çalışmalarının tümü eksiksiz ve doğru bir şekilde yapılmalıdır.

İlginizi çekebilir: SEO Nedir? Nasıl Yapılır?

SEO Çalışmalarının Önemi Nedir?

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır

Arama motoru optimizasyonu; içeriğinizin ya da ürünlerinizin daha fazla kişiye ulaşması açısından çok önemlidir. Web sitesinin tasarlanmasıyla birlikte ilgili çalışmaların başlatılması gerekmektedir. 

Arama motoru optimizasyonu çalışmaları dikkate alınmadan hazırlanan içeriklerin trafiği artırmak bir yana, azaltıcı etki göstermesi de söz konusudur. Dolayısıyla bu gibi işlemlerin sonucunda web sitenizin kötü performansa bağlı olarak düşük bir konumda yer alması söz konusu olacaktır.

Organize bir şekilde SEO uyumlu içerik yazımı sonucunda üst sıralarda konumlanmak mümkün olabilir. Google’da belli kelime gruplarında üst sıralarda yer almak, daha çok ziyaretçi ve müşteri anlamına gelir. Üstelik bunu organik şekilde gerçekleştirmenin yolu arama motoru optimizasyonu çalışmalarından geçiyor. 

Google ya da benzeri arama motorlarında yapılan aramaların büyük bir çoğunluğu birinci sayfada sonlanıyor. Yani ziyaretçi, çok nadir durumlarda ikinci sayfaya yöneliyor. Dolayısıyla ilk iki sayfada yer almanın önemi çok büyüktür. SEO çalışmalarının önemi; üst sıralarda yer alarak daha fazla ziyaretçi çekmek ve müşteri kazanmak noktasında ortaya çıkmaktadır.

İçerikler, arama motoru optimizasyonu noktasında çok önemli araçlardan birisidir. Sitenizde faaliyet konunuz dâhilinde kaliteli ve SEO uyumlu bir içerik yer alması, sizi üst sıralara taşıyacaktır. Peki, SEO uyumlu içerik nasıl yazılır?

Konuyla ilgili olarak SEMRush'ın SEO Uyumlu İçerik Yazma Rehberi yazısını öneriyorum.

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Üretilir?


Öncelikle SEO uyumlu içerik nedir sorusunu yanıtlayalım. SEO uyumlu içerik; anahtar kelimeler ve çeşitli optimizasyon yöntemleri ile hazırlanan içeriklerdir. Anahtar kelime araştırması ile başlayan süreç bir dizi sıralama faktörleriyle devam etmektedir. Aşağıdaki adımlarla içeriğinizi en iyi şekilde optimize edebilirsiniz.

1. Özgün İçerik Oluşturun

İçeriğiniz özgün olması, kopya içermemesi, en önemli özelliktir. Hatta web siteleri açısından en önemli Google kriteri özgünlük desek yanlış olmaz. Başka bir siteden alacağınız kopya içeriği aynen paylaşmak, arama motoru optimizasyonu açısından kötü bir performans sağlayacaktır. 

İntihal içeren içeriklerin size başarı sağlaması mümkün değildir. Genel anlamda içeriklerinizin %100 özgün olmasına özen gösterin. İçeriğinizin özgünlüğünü test edebilmeniz için birçok platform yer alıyor.

İlginizi çekebilir: İçerik Pazarlaması Nedir?

2. Uygun Başlıklar Seçin

SEO Uyumlu Makale Nasıl Yazılır

SEO uyumlu makale hazırlarken bir başka dikkat etmeniz gereken nokta başlık seçimidir. Başlıklar, bir içeriğin ön plana çıkan ve göze çarpan ilk noktalarıdır. Dolayısıyla bu bölümlerin SEO'ya uyumlu olması gerekir. 

İçeriğiniz her ne kadar kaliteli olursa olsun başlığınız ilgi çekici değilse, başarı getirmesi mümkün değildir. Özellikle belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerin başlıklarda geçmesine özen gösteriniz. Başlıkların içeriğe uygun ve net bir şekilde belirlenmesi gerekir. Aksi takdirde verimli bir performans alabilmeniz mümkün değildir.

Ayrıca başlıkların hiyerarşik bir düzen içerisinde olmasına özen gösterin. Sayfa içerisinde sadece ana başlığınız h1 etiketinde olmalıdır. Diğer başlıklar h2, alt başlıklar h3 şeklinde devam etmelidir.

3. Anahtar Kelime Analizi Yapın

Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır

SEO uyumlu içerik nasıl yazılır konusunda en önemli unsurlardan birisi anahtar kelimelerdir. Anahtar kelime seçerken rekabet durumundan arama hacmine kadar birçok detayı incelemeniz gerekir. Anahtar kelimelerin aynı zamanda içeriğinize uygun olması gerekmektedir. 

Bunun için anahtar kelime analizini doğru bir şekilde yapmalısınız. Arama hacmi yüksek olan kelimelere odaklanabilirken aynı zamanda arama potansiyeli olan kelimelere de içeriğinizde yer veriniz. Ancak anahtar kelime sayısını da içeriğinizin kelime sayısıyla orantılı bir şekilde olması gerekiyor.

4. Anahtar Kelimeleri Orantılı Bir Şekilde Kullanın

Anahtar kelime analizi yaparak ilgili kelime gruplarını oluşturduysanız sıra bu kelimeleri kullanmaya geldi demektir. Metin içerisinde bu kelimeleri orantılı bir şekilde kullanmak, başarıyı getiren önemli faktörlerden birisidir. Bu rakam genel olarak %1 - %3 arası olarak belirlenebilir. Yani 500 kelimelik bir içerik içerisinde belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeyi en az 5 kere geçirmeniz yeterli olacaktır.

Kullanılan anahtar kelimelerin anlamlı cümleler içerisinde olmasına özen gösterin. Ayrıca ilgili rakamların dışına çıkmamaya da özen gösterin. Yani anahtar kelimelerin çok kullanılması, SEO açısından daha fazla başarı getirmez. Aksine arama motorları tarafından spam içerik olarak algılanabilir, kötü performans sağlayabilir.

5. Alt Başlıklar Kullanın

SEO uyumlu içerik; aynı zamanda okuyucuyu sıkmaması ve içerikte tutmayı sağlaması gerekmektedir. Bunun için alt başlıklar kullanılabilir. Az başlık ile çok açıklama yapmanın okuyucu sıkması daha olası bir durumdur. Ancak açıklamalarınızı başlıklara ayırıp alt başlıklar kullandığınızda okuyucunun sıkılmaması sağlanır. 

Kullanıcıyı yormamak ve sıkmamak açısından alt başlık kullanımına özen göstermeniz gerekmektedir. Alt başlıkların ise ana başlığa uygun ve tamamlayıcı nitelikte olmasına dikkat edin. Konu ile ilgili tüm soruları yanıtladığınız zaman, kaliteli bir içerik hazırlamış olacaksınız.

6. İlgili Anahtar Kelimelere Yer Verin

Anahtar Kelime Analizi Yapmak

Bir kelime grubunda ön plana çıkmak istiyorsanız, anlamlı ve benzer anahtar kelimelere de içeriğinizde yer vererek ziyaretçi potansiyelini artırabilirsiniz. Bunu sağlamanın en etkili yolu Google’da ilgili aramalar bölümüne bakmaktır. Ana anahtar kelimenizi Google’da aratın ve ilgili aramalar bölümündeki anahtar kelimeleri de içeriğinizde geçirmeye özen gösterin.

7. İçeriğinizde Site İçi Link Oluşturun

Daha önce yayınladığınız içeriklere yönlendirici linklere mutlaka yer verin. Bu, ziyaretçinin sitenizde kalma süresini uzatabilir. Ayrıca diğer içeriklere geçme noktasında merak uyandırır. Bu nedenle alakalı başlıklarda önceki içeriklerinize atıfta bulunuyorsanız bunu mutlaka linklendirmeniz gerekmektedir. Böylece daha başarılı bir strateji oluşturabilirsiniz.

İlginizi çekebilir: Site Trafiği Nasıl Artırılır?

8. Meta Description Optimizasyonu Yapın

Meta Description

Meta açıklamalarını optimize etmek, içeriğiniz açısından çok önemlidir. Google’da arama yaptığınız zaman başlığın altında yer alan kısa bilgiler, meta açıklama bölümüdür. Dolayısıyla en az başlıklar kadar önemlidir diyebiliriz. 

İçerik hakkında kısaca bilgi verici bir nokta olduğu için, etkileyici bir şekilde hazırlanması gerekiyor. Ana anahtar kelimelerinize burada yer vererek üst sıralara çıkma olasılığınızı artırabilirsiniz. Ancak meta açıklamalarının maksimum 150 – 160 karakterde tutmanız gerektiğini unutmayın.

9. İçeriğinizle Alakalı Kaliteli ve Özgün Görseller Kullanın

Görsel kullanımı, SEO uyumlu içeriğin olmazsa olmazlarından birisidir. Özellikle blog tarzı bir içerik oluşturuyorsanız, okuyucuyu sayfada tutmanın en etkili yolu görsel kullanımı olacaktır. 

Görsellerin kaliteli ve özgün bir şekilde düzenlenmesinin yanı sıra boyutunun da optimize edilerek SEO’ya uyumlu hale getirilmesi gerekmektedir. Görsel boyutu yüksek olduğunda sayfa geç yüklenir ve bu da SEO açısından olumsuz performans sağlar.

10. Listeleme Yapın

Content

Metin içerisinde gerekli alanlarda listeleme yapmak hem okumayı kolaylaştırır, hem de SEO açısından önemli bir kriter yerine getirilmiş olur. Paragrafların ve cümlelerin okuyucuyu sıkacak derecede uzun olmamasına özen gösteriniz. 

Alt başlıklarda listeleme yapmak uygunsa, açıklamalarınızı tek paragrafta yapmak yerine listeleme yoluyla anlatınız. Dolayısıyla SEO uyumlu içerik için listeleme yapmak önemli etkilere sahip bir faktördür.

İlginizi çekebilir: Kaliteli İçerik Nasıl Yapılır?

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski