-

Kaliteli İçerik Nasıl Yapılır?

 

Kaliteli içerik üretimi sayesinde markalar birçok avantaj elde etmektedir. Ayrıca markaların rakipleriyle daha kolay rekabet edebilmesini sağlayan kaliteli içerik, şu avantajları sağlamaktadır;

  •         Yandex, Google gibi arama motorlarında daha görünür olurlar.
  •         Hedef kitlelerine ya da tüketicilere farklı kanallardan ulaşmayı sağlar.
  •         Kurumsal olan web sitelerine ya da e-ticaret sistemlerine daha fazla ziyaretçi çekebilirler.
  •         Marka bilinirliği artar.
  •         Rekabeti daha kolay bir hale getirir.

Bu avantajlardan faydalanmak için her markanın içerik üretimine gereken önemi vermesi gerekir. Dijital pazarlama stratejileri arasına içerik pazarlamasını da ekleyerek bu avantajlardan etkin bir şekilde faydalanabilirsiniz. Kaliteli içerik nasıl yapılır sorusunun aşağıdaki şekillerde yanıtları bulunmaktadır.

  •         İçerik Hedef Kitleye Hitap Etmelidir: Oluşturulacak olan içerik öncelikle hedef kitleye hitap etmeli ve onlarla uyum içerisinde olmalıdır. Çünkü hemen her web sitesinin kendisine ait ziyaretçi kitlesi bulunmaktadır. Bu nedenle içeriği kimin için ürettiğinizin büyük önemi bulunur.
  •         İçerikleriniz Sektör ile Uyum İçerisinde Olmalıdır: Hedef kitlesinden sonra pazar araştırması ve pazar analizine de önem vermeniz gerekmektedir. Hazırlamış olduğunuz içeriğin sektör ile uyumlu ve sektörü yansıtır nitelikte olması gerekmektedir. Bu, rakiplerinizden ön plana çıkmanızı sağlayacaktır. Bunun için rakiplerinizin almış oldukları aksiyonları göz ardı etmemeniz gerekir.
  •         İçerik Doğru Anahtar Kelime İçermelidir: Anahtar kelimeler, rekabetin oluştuğu alanı ifade eder. Bir içerik yazılmaya başlamadan önce mutlaka anahtar kelime analizinin yapılması gerekir. Özellikle hedef kitlenizin kullanmış olduğu anahtar kelimeleri bilmeniz ve bu kelimelere yönelik olarak içerikler oluşturmanız çok önemlidir. İçerik içerisinde anahtar kelimelerin kullanım oranı da önemlidir. Bu nedenle kelimeleri doğru oranda içeriğe dağıtmanız gerekmektedir. Linkler, alt etiketler ve başlık gibi önemli unsurlar arasında anahtar kelimeleri kullanınız.
  •         İçeriğin Dili Çok Önemlidir: İçeriklerde kullanacağınız dil, içeriği etkili hale getirmenin yanında marka bilinirliği hususunda da çok kıymetlidir. Çünkü hedef kitleniz ile kullanacağınız dil aracılığıyla iletişime geçeceksiniz. Hitap dilinizin daha içeriğin başındayken belli olması ve zorunlu olmadıkça bu kalıbın dışına çıkılmaması, yerinde bir karar olacaktır.
  •         İçerik Kurgusu İyi Bir Şekilde Kurulmalı: İçerik oluşturulmadan önce mutlaka kurgusu oluşturulmalıdır. Konuya direkt olarak dalmak birtakım karışıklıklara neden olabilir. Bu nedenle içeriği yazmaya başlamadan önce giriş – gelişme – sonuç bölümlerinin belirlenmesi ve içeriğin diğer ayrıntılarına karar vermeniz gerekmektedir. (anahtar kelime, içerik uzunluğu, başlıklar vs.)
  •         İçeriğin Okuyucuyu Sıkmaması Gerekir: İçeriğinizin sadece yazı görünümü olmaması gerekir. Bu, bazı noktalarda etkiliyken bazı noktalarda okuyucuyu sıkabilmektedir. Paragraf başlıkları, listelemeler, anahtar kelimelere özellik vermek vb. unsurlar direkt olarak okuma deneyimini iyileştirmektedir.
  •         Yazım ve Noktalama Kurallarına Uyun: Oluşturacağınız içerikte yazım ya da noktalama kurallarına aykırılık olmaması gerekir. Bu, okuyucunun dikkatini dağıtarak içeriğinizin okunmamasına neden olabilir.
  •         İlgili Görsel Kullanın: İçeriğinizi alakalı görseller ile şekillendirin ve çeşitli resimler kullanın. Okuyucu açısından iyi bir deneyim sunacaktır.
  •         İlgi Çekici Başlıklar Bulun: İçerikler için en önemli noktalardan birisi de başlıklardır. Eğer kullanıcılar başlığı ilgi çekici bulmuyorsa o içeriğin merak edilip tıklanması söz konusu olmayacaktır. Özellikle tıklanma oranlarında başlığın büyük etkisi bulunmaktadır.
  •         Etkileşime Açık Olun: Kullanıcıların içeriğinize yapacağı yorumlar çok önemlidir. Yorum sayısı arttıkça o içeriğin yukarılara taşınması söz konusudur. Bu nedenle yorum yapmaya teşvik edici ifadeler kullanabilirsiniz. Ayrıca içeriğinizin güncel olması da etkileşimi arttıracak unsurlar arasındadır.
İlginizi çekebilir: Conversion Nedir?

Kaliteli İçerik Nedir?

En kısa tanımı ile kaliteli içerik, okuyucuların ihtiyacına karşılık veren ve yeterince bilgi barındıran içeriktir. Burada bahsedilen sadece tasarım olarak her şeyin yerli yerinde olması değil, aynı zamanda kelimelerin gücünün kullanıldığı ve içerik anlamında kalitenin yer aldığı metinlerin olmasıdır. Bunu bir örnekle açıklayalım. Pilates hareketlerini merak eden ve araştıran bir kullanıcı düşünelim. Pilates hareketleri aramasıyla ulaşmış olduğu sitemizde pilatesin tarihçesi yer alıyorsa ve egzersizler yer almıyorsa, anında o siteden çıkış yapacaktır. Çünkü kullanıcının ihtiyaçları karşılanmadı. Bu sebeple kaliteli içerik ihtiyaçları karşılayan içeriktir diyebiliyoruz.

Kaliteli İçerik Oluşturma Süreçleri Nelerdir?

Kaliteli içeriğin belli başlı süreçleri bulunmaktadır. Bu süreçleri kısaca şu şekilde ifade edebiliriz;

·         Yazılacak konu seçimi,

·         Anahtar kelime araştırması ve analizi,

·         Uzun kuyruklu anahtar kelime seçimi,

·         Anahtar kelime içeren başlıkları oluşturma,

·         İçeriğin yazım ve noktalama kurallarına göre bilgi içerecek şekilde yazılması,

·         Kaliteli görsel kullanımı,

·         URL kısaltması,

·         Resimlere alt etiket verilmesi,

·         İlgi çekici meta açıklaması,

·         İçeriğe linkler ekleme.

Görüldüğü üzere kaliteli içerik sadece yazım ve noktalama işaretlerine bağlı kalınarak bilgi içeren metinler oluşturmak değildir. Aynı zamanda işin SEO tarafını da düşünerek hem arama motoru dostu hem de kullanıcı dostu içerikler hazırlamaktır. Kaliteli içerik oluşturma süreçleri nelerdir sorusuna bu şekilde yanıt verebiliriz.

İlginizi çekebilir: Web Sitesi Trafik Arttırma

Kaliteli İçerik ve SEO

Kaliteli içerik ve SEO ilişkisi, günümüzde her geçen gün gelişen bir yapıdadır. SEO kavramı, markalar ve web siteleri için oldukça önemli bir hale gelmişken kaliteli içerik ise SEO’nun vazgeçilmez bir parçası halini almıştır. Bu nedenle içeriğin kaliteli bir şekilde hazırlanması üst sıralarda yer almak için yetmeyecektir. İçeriğin aynı zamanda SEO uyumlu olması gerekmektedir. Arama motorları tarafından bu şekilde üst sıralara taşınacaktır. Üst sıralarda yer alan kaliteli içerik, daha fazla okuyucuya ulaşarak daha fazla etkileşimin olmasını sağlayacaktır. Kaliteli içerik ve SEO ilişkisi birbirini etkileyen yapıdadır diyebiliriz.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski